Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΑΣ ΓΝΗΣΙΩΣ ΛΑΪΚΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ (Β΄ΜΕΡΟΣ)




Μίλα μου για την λευτεριά
να μην την λησμονήσω
γιατί θ' ανθίσει η λυγαριά
και ο ήλιος θα 'ρθει πίσω!


Ο ΤΡΕΛΛΟΣ

Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Πρώτη εκτέλεση: Σταμάτης Κόκοτας




Με κυνηγούν, κάθε βραδιά
της γειτονιάς, της γειτονιάς σου τα παιδιά
με κοροϊδεύουν τα παιδιά
σαν τρέχω στην ανηφοριά
να σου χαρίσω μια φτωχή καρδιά
κι όταν στην πόρτα σου μιλώ
τα σκαλοπάτια σου φιλώ
εσύ φωνάζεις "διώξ’ τε τον τρελλό"

Θα την αντέξω του τρελλού τη ρετσινιά
μα πώς ν’ αντέξω την δική σου απονιά
πες μου δυο λόγια να σωθώ
προτού στ’ αλήθεια τρελαθώ
δωσ’ μου το χέρι για να κρατηθώ
Κι όταν στην πόρτα σου μιλώ
τα σκαλοπάτια σου φιλώ
 μη μου φωνάζεις "διώξ’ τε τον τρελλό"!



ΑΜΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Ερμηνεία : Μαρινέλλα










Κι άλλη μέρα πέρασε να σε περιμένω
κι άλλο Σαββατόβραδο έφυγε χαμένο
κι ο καημός με άρπαξε πάλι απ’ τον ώμο
θάμπωσαν τα μάτια μου να κοιτώ στο δρόμο

Άμα δείτε το φεγγάρι
να του πείτε να μη βγει
να μη δει τα δάκρυά μου
που πλημμύρισαν τη γη

Το σκοτάδι χίμηξε απ’ το παραθύρι
το κρασί σου πάγωσε μέσα στο ποτήρι
φάνηκαν στο πέλαγο κάτι πυροφάνια
πέλαγος ατέλειωτο κι η δική μου ορφάνια

Άμα δείτε το φεγγάρι
να του πείτε να μη βγει
να μη δει τα δάκρυά μου
που πλημμύρισαν τη γη


ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΡΟΛΟΪ
Μουσική :Μάνος Λοίζος
Ερμηνεία:Γιάννης Καλατζής


























Το παλιό ρολόι του μικρού σταθμού
στάθηκε στην ώρα του αποχωρισμού.
Είχε βασιλέψει και με φίλαγες
κοίταζες τα τρένα και δε μίλαγες.

Χάθηκες μέσα στ’ απόβραδο
μέσα στη μπόρα, τον καπνό
και τη νυχτιά.
Κι έγινε το Σαββατόβραδο
ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά.

Στο παλιό μας σπίτι κάθε δειλινό
βγαίνω στο κατώφλι και σε καρτερώ
Και περνούν τα τρένα και σφυρίζουνε
μα τα χελιδόνια δε γυρίζουνε.

Χάθηκες μέσα στ’ απόβραδο
μέσα στη μπόρα, τον καπνό
και τη νυχτιά.
Κι έγινε το Σαββατόβραδο
ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά.


ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΑ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙΣ

Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Πρώτη εκτέλεση: Πόλυ Πάνου

Άλλες ερμηνείες:
Τα Παιδιά από την Πάτρα
Μελίνα Ασλανίδου



Τι σου 'κανα και πίνεις, τσιγάρο στο τσιγάρο
κι είν' τα πικρά σου μάτια στο πάτωμα καρφιά

Πες μου για δε μ' αφήνεις με δυο φιλιά να πάρω
απ' τα θολά σου μάτια τη μαύρη συννεφιά

Οι πόνοι που σε σφάζουν, πόνοι διπλοί για μένα
σταλάζουν στην καρδιά μου τα δάκρυα που κλαις

Να 'ξερες πως σπαράζουν τα μέσα μου για σένα
που στέκεσαι μακρυά μου και λόγο δε μου λες


Αμίλητό μου στόμα, φεγγάρι μου σβησμένο
ανάθεμα την ώρα και τη βαριά στιγμή

Όλα για σε τα δίνω, τα δίνω και πεθαίνω
για να μη σε αγγίξουν ξανά οι στεναγμοί\\



ΤΑ ΧΕΡΙΑ
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Πρώτη εκτέλεση: Βίκυ Μοσχολιού

Άλλες ερμηνείες:
Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Ελένη Δήμου



Τα χέρια που άγγιζαν αυτά τα μαλλιά
τα χέρια που φύτεψαν αυτή τη μηλιά
σα φύλλα ξερά που τα παράσυρ' η βροχή
το χώμα αγκαλιάζουνε σπαρμένα στη γη

Τα μάτια που έδιναν στ' αστέρια το φως
τα μάτια που έλαμπαν σαν ήλιος κρυφός
τα μάτια σου αυτά τα γελαστά είναι κλειστά
λυχνάρια που σβήστηκαν στο χιόνι μπροστά

Καινούριο φθινόπωρο κι ακόμα να βγεις
σαν άσπρο χρυσάνθεμο στη φλούδα της γης
να βγεις να μου πεις αν καρτερείς να ξαναρθώ
στα χέρια σου αγάπη μου για να ζεσταθώ



Ο «Δρόμος» (LYRA / 1969) του Μίμη Πλέσσα και του Λευτέρη Παπαδόπουλου, είναι ο εμπορικότερος δίσκος της ελληνικής δισκογραφίας, αφού έχει κάνει 1.000.000 πωλήσεις! Μάλιστα, λόγω αυτής της μοναδικότητας των υψηλότατων πωλήσεών του, έχει μπει και στα ελληνικά ρεκόρ (βλ. Θοδωρής Καστρινός – Τίνα Κωνσταντάτου, «Το βιβλίο των ελληνικών ρεκόρ», εκδ. διόπτρα, Αθήνα 2008)! Τα τραγούδια του έχουν αγαπηθεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων και κάποια απ’ αυτά έχουν σιγοτραγουδηθεί από όλους μας, σε στιγμές της ζωής μας. Και, βέβαια, είναι ταυτισμένα με τη φωνή του Γιάννη Πουλόπουλου. Και να σκεφτεί κανείς, ότι είναι ιδιαίτερα τραγούδια, αφού τα 10 από τα 12 του δίσκου, δεν έχουν ρεφρέν!
Η μοναδική διαχρονική επιτυχία του «Δρόμου», που το κατέστησε το πιο αναγνωρίσιμο κλασικό έργο της ελληνικής δισκογραφίας, οφείλεται στο ότι οι δυο δημιουργοί του αποτύπωσαν, μουσικά και στιχουργικά, μια συγκεκριμένη, χρονικά, νεοελληνική περίοδο και το κλίμα της, ενώ, η δημοφιλής και πασίγνωστη από τις ελληνικές ταινίες φωνή του Πουλόπουλου, την απέδωσε ιδανικά ερμηνευτικά.
Από το «Δρόμο» ακούστηκαν σχεδόν όλα τα τραγούδια του, με πιο αναγνωρίσιμα τα «Γέλαγε η Μαρία», «Μέθυσ’ απόψε το κορίτσι μου», «Πρώτη φορά»(εξαιρετική η ερμηνεία της Κουμιώτη στο τραγούδι αυτό), «Ξημερώνει Κυριακή» «Η Μυρσίνη τ’ άσπρα βάζει», «Έπεφτε βαθιά σιωπή» και κορυφαίο, φυσικά, όλων το δημοφιλέστατο «Άγαλμα».


ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ

"Το άγαλμα"χειρόγραφο του στιχουργού

στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Πουλόπουλος



Χθες μεσάνυχτα και κάτι κατηφόρισα
στην μικρή την πλατεϊτσα που σε γνώρισα
Κάποιο άγαλμα που μ' είδε με θυμήθηκε
και τον πόνο μου να ακούσει δεν αρνήθηκε

Και του μίλησα για σένα και για μένανε
και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε
Του 'πα για το φέρσιμο σου και για τα άλλα σου
τα ασυγχώρητα τα λάθη τα μεγάλα σου

Κι ύστερα με πιάσαν θεέ μου κάτι κλάματα
που με βρήκανε κουρέλι τα χαράματα
Με το άγαλμα ως το δρόμο προχωρήσαμε
μου εσκούπισε τα μάτια και χωρίσαμε.


ΘΑ ΠΙΩ ΑΠΟΨΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Πουλόπουλος
Άλλες ερμηνείες: Ελευθερία Αρβανιτάκη || Γιώργος Νταλάρας




Θα πιω απόψε το φεγγάρι
και θα μεθύσω και θα πω
αφού πονάς για κάποιον άλλο
ρίξε μαχαίρι να κοπώ

Κι όταν με κόψει το μαχαίρι
μετανιωμένη θα μου πεις
πάρε του φεγγαριού το δάκρυ
κι από το αίμα να πλυθείς

Kι εγώ θα κόψω το φεγγάρι
θα σ' το καρφώσω στα μαλλιά
και σαν πλαγιάσουμε θα έχω
τον ουρανό στην αγκαλιά

Κι όταν ξυπνήσουμε και πάμε
ξανά στα στέκια τα παλιά
σκέψου τι όμορφη που θα 'σαι
με το φεγγάρι στα μαλλιά


Ξημερώνει Κυριακή
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Πουλόπουλος
Άλλες ερμηνείες: Γιάννης Κότσιρας



Ο παλιός φωνόγραφος
πάνω στο τραπέζι
άρχισε να παίζει
μες στη σιγαλιά

Κι η καρδιά σου έλιωσε
κι έγινε ένα δάκρυ
στων ματιών την άκρη
σα δροσοσταλιά

Ξημερώνει Κυριακή
μη μου λυπάσαι
Είναι όμορφη η ζωή
να το θυμάσαι

Ο παλιός φωνόγραφος
πάνω στο τραπέζι
έπαψε να παίζει
μέσα στη νυχτιά

Το τραγούδι τέλειωσε
μα η λύπη μένει
σαν ναυαγισμένη
στη θολή ματιά

Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος απέδωσε στα ελληνικά με ιδιαίτερη ευαισθησία, λυρισμό και χωρίς να προδόσει τον ποιητή αρκετά ποιήματα του Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα τα οποία έντυσαν μουσικά ο Γιάννης Γλέζος και ο Χρήστος Λεοντής.Κάποια απ΄αυτά......

ΜΠΑΛΛΑΝΤΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΛΕΖΟΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Ενα μαγευτικό τραγούδι από το δίσκο του ΓΙΑΝΝΗ ΓΛΕΖΟΥ, 12 ΤΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΛΟΡΚΑ ,σε ποίηση του ΦΕΔΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ και απόδοση στίχων στα Ελληνικά απο το ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ. Είναι το τελευταίο του δίσκου και για πολλούς το πιο ωραίο.
Στις φωτογραφίες, φαίνονται εικόνες, απο τον ποταμο Γκουαδαλκιβίρ, απο το πατρικό σπίτι του Λόρκα στο χωριό Φουντεβακέρος - επίσης η κεντρική πλατεία του χωριού- από την Κόρδοβα , τη Σεβίλλη, τη Γρανάδα - τα δύο ποτάμια, σύμφωνα με το στίχο- και από την οροσειρά, όπου στους πρόποδές της είναι η Γρανάδα , τη Σιέρρα Νεβάδα.


Ο ποταμός Γκουαδαλκιβίρ περνάει
από πορτοκαλιές και από λιόδενδρα
τα δυο ποτάμια της Γρανάδας,
τρέχουν από το χιόνι στο σιτάρι

Αχ, η αγάπη που πάει,
πάει με τον αγέρα
αχ, η αγάπη που πάει
πίσω δε γυρνά

Ο ποταμός Γκουαδαλκιβίρ περνάει
με γένεια κόκκινα ροδιάς
τα δυο ποτάμια της Γρανάδας
τό' να με κλάμα, και τ'άλλο αίμα


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΛΑΡΗ
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΥ 12 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ Φ.ΓΚ. ΛΟΡΚΑ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑΝΝΗ ΓΛΕΖΟΥ, ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΠΑΝΟΥ ΠΟΙΗΤΗ. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗ ΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟ.


Στο μαύρο το φεγγάρι
σπιρούνια των ληστών αρχίζουν τραγούδι.
Μαύρο πουλάρι
πού πας τον νεκρό σου καβαλάρη;

Σκληρά είναι τα σπιρούνια
του ακίνητου ληστή
που χάνει τα γκέμια.
Κρύο πουλάρι
τι άρωμα ανθισμένου μαχαιριού!

Στο μαύρο το φεγγάρι
ματώθηκ' η πλαγιά της Σιέρα Μορένα.
Μαύρο πουλάρι
πού πας τον νεκρό σου καβαλάρη;

Η νύχτα σπιρουνίζει
την μαύρη της κοιλιά
κεντώντας αστέρια.
Κρύο πουλάρι
τι άρωμα ανθισμένου μαχαιριού!

Στο μαύρο το φεγγάρι
μαζί με μια κραυγή, φωτιά του θριάμβου
Μαύρο πουλάρι
πού πας τον νεκρό σου καβαλάρη;

ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ
Ποίηση: Federico Garcia Lorca.
Ποιητική απόδοση: Λευτέρης Παπαδόπουλος.
Μουσική: Χρήστος Λεοντής.
Πρώτη εκτέλεση: Τάνια Τσανακλίδου, , «ΑΧ, ΕΡΩΤΑ», 1974.



Ασημιά κουδούνια αντηχούν στον δρόμο
πούθε πας μικρό μου ηλιοχιόνιστο
- Πάω στις μαργαρίτες πέρα στο λιβάδι
πράσινο λιβάδι - σα ζωγραφιστό.

- Πούθε πας μικρό μου διόλου δεν φοβάσαι
πέρα είν' το λιβάδι - ώρες μακριά
- Η δικιά μου αγάπη διόλου δεν φοβάται
τ' ανοιχτό τ' αγέρι την δενδροσκιά.

- Τότε να φοβάσαι γιόκα μου τον ήλιο
ακριβό μου αγόρι ηλιοχιόνιστο
- Τα μαλλιά μου ο ήλιος τακαψε για πάντα
κι είμαι ασπρομάλλης δυο χρονώ μωρό.



΄Ενα ακόμη νανούρισμα του Λευτέρη Παπαδόπουλου σε μουσική Μάνου Λοίζου και με την ερμηνεία της Μαρίζας Κωχ. Εδώ , το ακούμε με τη Χαρούλα Αλεξίου.






Θα κεντήσω,πάνω στου αλόγου σου τη σέλλα
Με διαμαντόπετρες σωρό
του φεγγαριού το πήγαιν' έλα
στο πελαγίσιο το νερό

Αγόρι μου,αγόρι μου
αγόρι μου να σε χαρώ

Θα κεντήσω στ' ασημοπίστολα σου πλάι
της χελιδόνας το φτερό
κι έναν σταυρό να σε φυλάει
τις νύχτες που σε καρτερώ

Θα κεντήσω πάνω στο δίκοπό σου λάζο
το βλέμμα σου το καθαρό
αυτό το βλέμμα το γαλάζιο
που δε χορταίνω να θωρώ



ΟΙ 6 σταθμοί στη ζωή του
1935:Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος γεννιέται στις 14 Νοεμβρίου στην Αθήνα.

1959:Ξεκινά τη δημοσιογραφική του σταδιοδρομία στην εφημερίδα «Τα Νέα».

1961:Γεννιέται ο γιος του Νότης (σήμερα είναι δημοσιογράφος).

1963: Γράφει το πρώτο του τραγούδι,την «Απονη ζωή»,σε μουσική Σταύρου Ξαρχάκου.

1969:Κυκλοφορεί «Ο δρόμος» σε μουσική Μίμη Πλέσσα,ο εμπορικότερος δίσκος στα χρονικά της ελληνικής δισκογραφίας.

1981: Γεννιέται η κόρη του Υακίνθη (σήμερα είναι ηθοποιός).

Το τραγούδι σταθμός της ζωής του όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος ο ποιητής με τη μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου.Η πρώτη επιτυχία που τον καθιερώνει ως στιχουργό.

ΑΠΟΝΗ ΖΩΗ

Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Ρία Κούρτη


Άπονη ζωή
μας πέταξες στου δρόμου την άκρη
μας αδίκησες
ούτε μια στιγμή
δεν ήρθες να μας διώξεις το δάκρυ
μας κυνήγησες
το κρίμα μας βαρύ
μας γέννησες φτωχούς
με την καρδιά πικρή
γεμάτη στεναγμούς

Άπονη ζωή
δεν θέλαμε παλάτια κι αστέρια
να μας χάριζες
μια μπουκιά ψωμί
για μας τα ορφανά περιστέρια
ας χαλάλιζες
μας έδειρε ο βοριάς
μας ήπιε η βροχή
το αίμα της καρδιάς
γιατί είμαστε φτωχοί


Τον Οκτώβρη του 1973 κυκλοφόρησε και ένας σημαντικός δίσκος του Απόστολου Καλδάρα, ο οποίος μετά την τεράστια επιτυχία της «Μικράς Ασίας» σε στίχους Πυθαγόρα, συνεργάζεται με το Λευτέρη Παπαδόπουλο και γράφουν το δίσκο «Βυζαντινός Εσπερινός». Τραγουδούν, όπως και στη «Μικρά Ασία», ο Γιώργος Νταλάρας και η Χάρις Αλεξίου.΄Ενα από τα τραγούδιο του δίσκου είναι και το πολύ ωραίο 
"ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΜΙΓΕΙ Η ΔΥΣΗ ΚΙ Η ΑΝΑΤΟΛΗ" 




Εκεί που σμίγει η δύση κι η ανατολή
σε βρήκα μόνη σαν πεντάρφανο πουλί
κι εγώ που ξέρω απ' ορφανιά
κι από ανθρώπων απονιά
μαζί σου μοίρασα ψωμάκι και γωνιά

Τώρα μόνος μου τα λέω στης ζωής μου το δειλινό
ήσουν όνειρο ωραίο μα δεν ήσουν αληθινό


Εκεί που σμίγει ο κεραυνός με τη βροχή
βρήκα την ανεμοδαρμένη σου ψυχή
κι εγώ που ξέρω από βοριά
από καημό κι ανημποριά
μαζί σου μοίρασα τη δόλια μου καρδιά

Τώρα μόνος μου τα λέω στης ζωής μου το δειλινό
ήσουν όνειρο ωραίο μα δεν ήσουν αληθινό

Θα μπορούσα να συνεχίσω με δεκάδες ακόμη τραγούδια που πραγματικά ξεχωρίζουν ..αλλά θα γράψω τέλος στο μικρό αυτό αφιέρωμα με την προτροπή , σ΄αυτους που δεν έχουν ζήσει τις εποχές αυτών των στίχων , να ψάξουν .....Θ΄ανακαλύψουν πολλά για τη χαμένη αθωότητά μας , ως λαού, όπως αναδύεται μές από στίχους ποιητών -σαν τον Λευτέρη Παπαδόπουλο- και ίσως αγγίζοντας αυτά τ΄αχνάρια θα δοθούν απαντήσεις στο τί, στο πώς και στο γιατί .

Υλικό για έρευνα:

Μίμης Πλέσσας - Λευτέρης Παπαδόπουλος - Ο Δρόμος
Lyra 1969


Γιάννης Σπανός, Λευτέρης Παπαδόπουλος - Το Σαββατόβραδο
EMI Columbia 1970


Μίμης Πλέσσας - Λευτέρης Παπαδόπουλος - Μέρες Του Καλοκαιριού
Lyra, Lyra 1970


Μάνoς Λoΐζoς - Λ. Παπαδόπουλος* - Νάχαμε - Τι Νάχαμε...
Minos (2) 1972


Α. Καλδάρας* - Λ. Παπαδόπουλος*, Γιώργος Νταλάρας, Χάρις Αλεξίου - Βυζαντινός Εσπερινός
Minos (2) 1973


Γιάννης Σπανός - Λευτέρης Παπαδόπουλος - Σταμάτης Κόκοτας - Δήμητρα Γαλάνη - Μέρες Αγάπης
EMI Columbia 1973


Μίμης Πλέσσας - Λευτέρης Παπαδόπουλος - Γιάννης Πουλόπουλος - Ρένα Κουμιώτη - Μίλα Μου Για Τη Λευτεριά
Lyra, Lyra 1974


Pablo Neruda, Χρήστος Γκάρτζος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Δημήτρης Ψαριανός - Τα Ερωτικά
Lyra 1980


Μίκης Θεοδωράκης* - Λευτέρης Παπαδόπουλος - Δημήτρης Μητροπάνος - Τα Πικροσάββατα
Philips 1984


Γιάννης Σπανός - Λευτέρης Παπαδόπουλος - Η Γλυκειά Ίρμα "Irma La Deuce"
Minos-EMI 1996



Θεοδωράκης* - Παπαδόπουλος* - Ξαρχάκος* - Φαραντούρη* - Μητσιάς* - Ερημιά (CD, Album, RE)
2010


Μ. Πλέσσας* - Λ. Παπαδόπουλος* - Απόψε Σε Θέλω / Το Βελουδένιο Σου Το Γελεκάκι (7", Single, Mono)
Philips 1969


Μάνoς Λoΐζoς - Λευτ. Παπαδόπουλος* - Δεν Θα Ξαναγαπήσω / Όταν Βλέπετε Να Κλαίω
Minos (2) 1970
Compilations


15 Χρόνια Τραγούδι - Τα Τραγούδια Του Νότη
Minos (2) 1980


Τα Τραγούδια Της Υακίνθης
Lyra 1991


12 Μεγάλα Τραγούδια
(CD, Comp, Promo) EMI Premium 1998


επιμέλεια : Αμαλία Κατσούλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου